Monday, January 3, 2011

December - Part 2

 2. Sick Bay and Nurse

      ok hehe hari tu aku dah cerita part one kan so ni sambungan dari part one.. After kitaorg balik dari PD abah terus pergi clinic then sorang demi sorang adek aku demam..sian adk2 aku dah x ceria dah..masa tu emak mmg dah mcm nurse dah rumah aku plak macam sick bay..kat atas meja penuh dgn ubat..hampir tiap2 hari mak aku kena g clinic..yang x demam angah azam and emak..aku demam just x brapa teruk macam yang lain la..masa abah demam hari tu tetiba abah suruh angah g beli buah..hahaha.masa tu aku ada then aku ngan angah dah pandang pelik jek kat abah ..aikkk??selama ni abah x pernah plak suruh angah g beli barang walaupon angah dah secara officialnye boleh memandu..abah selalu x bagi kalo kitaorg nk drve..huhuhu..tapi disebabkan abah n mak dah x larat nk drve angah la yang terpaksa take over..fuhhh..cuak gila driving kat KL ni..kalo kat sintok tu aku pon boleh..hahaha.. cabaran gila..masa tu aku jadi co-driver..aku yang tgk kn kereta ada ke x..aku la yang bagi instruction..mmg terbaik la kann..driver kat KL ni mmg expert gila..semua tangkas jek..x terkial2 pon mcm angah..tp xpe angah first time kott pegang stereng kereta after dpt lesen..huhuhu..so nak dijadikan cerita masa family aku di landa demam aku, kakangah and azam la yang pergi memenuhi segala permintaan mereka..abah malam2 tiba2 nk makan McD la..so kitaorg pon pergi la drve tru jek kat McD..nasib baik dekattt jek..x mcm kat sintok..sejam baru sampai..hahaha pastu abah nk makan buah..kami pon apa lagi keluar la cari buah..pastu mak suruh beli barang dapur..pergi la kami ke Tesco berhampiran..haish..tapi bab pilih sayur, ikan and segala macam barang masakan kitaorg adk beradik mmg fail sikit..hahahaha..mana x nye..bila kitaorg bangun tido jek mak n abah dah balik dari pasar..hahaha..x sempat nk ikot blaja memilih..kui2..


first day angah driving..oraite laa..
haha..ni kek yang kmi buat..sedapp

haa..ni masa nk g beli barang dapur..selekeh jek aku..
masa ni aku tengah demam so aku crab jek pape..hihi
ni aku tgh confuse nk pilih sayur yg mana..
masa sempat si angah snap..haishhh
    
            Tapi masa hari tu mmg semuanya aku buat..hahaha..ber jam2 aku kat tempat sayur..yela aku x taw nk pilih yang mana satu..kejap2 call mak..haha..masa tu duit keluar macam air..tiap2 hari kitaorg keluar pergi beli barang and tiap hari duit mak habis..kui2..tapi bila kena buat semua ni baru lah aku rasa dewasa sikit..kalo x semua aku bergantung kat mak and abah..apa2 yang aku nak mesti mintak or tggu mak and abah dapat kan..hurmm..teruk betol kan aku ni..tapi sekarang aku dah berubah sikit..menjadi matang sedikit..aku ni kaklongg tapi perangai mengalahkan adik aku yang bongsu..huhu..aku mmg manja sebab dari kecik aku dimanjakan oleh atok and nenek..sebab tu bila besar dah biasa dimanjakan..dah2 xnk dah mcm tu..sekarang aku kena belajar berdikari..betol kata mak setiap yang berlaku ada hikmahnya..bila semua org kat family aku demam haritu barulah aku belajar hidup berdikari sedikit..sekarang aku dah matangg..buktinya semalam aku yang pergi hantar adk aku g sekolah..hahaha..masuk darjah satu dahh adik aku yang kecik tu..ouwwhhh cepat sungguh masa berlalu..hari ni aku kena teman dia lagi sebabnya parents aku semua kerja..tapi aku x kesah pon..aku x lagi nk mengelakkan diri aku..aku terima tanggungjawab ni.. heeheee.

1 comment:

Anonymous said...

ok lah tuhh, tapi tetap style. hehe...

dh follow !