Thursday, December 30, 2010

December - Part One

Assalamualaikum..

1. Port Dickson
       Wah2 lama sungguh aku x update blog nih..haha..maklum la kalo cuti maksudnya Family Time =)..ok di sebabkan sekarang ni aku ada la masa sikit kan so nk story la skit pasal percutiaan family dekat PD..at first nak g langkawi tapi x jadi sebab lewat sgt rancangg..xpe2 nant eaa..dalam list..masa nak plan percutiaan ni family aku dengan segala hormatnye mengambil tugal meng'book'2 hotel rooms for our big family...so malam aku sampai jek rumah parents aku dah sibuk2 dah call hotel2 yang ada kat PD tuu..habis segala info pasal PD aku korek la..hahaha..semua hotel kat PD tuu aku dah tanya..semua FULL! semua hotel Thistle, Ancasa, Coral, dan hotel2 yang best lain semuanyaaa FULL! cesss..time tuu kecewa gila weyhh..penat taw aku view semua website diaorang dengan harapan dapat book tapi hancusss..mula2 nk cancel dah holiday ni...alamak jgn laa...aku nk mandi laut ni..then bapak aku pon kata jom try tanya Tiara Beach Result slah pulak Resort...then kitaorg pon call la..tanya ada bilik kosong x?then macam keajaiban taw x org tu cakap ada...time tu aku dah melompat dah..aku pon dah ready2 baju swimming bagai kann..tapiiiiiiii...bilik tu available for one night only..alamak!nk dua malam..tapi after dah meeting dengan parents yang lain semua setuju nk gamble jek kat sana nant..haha..ni yang aku ske pasal Family aku ni..GAMBLE! =)


        Yeay!dapat mandi laut..penuh weyh kete bapak aku dengan beg2 kitaorg padahal satu malam jek kan2..hihi..biasa la anak dara ramai..weeweee..sampai jek Tiara terus terkenang kenangan lama masa zaman asasi dulu..fuhhh rindu gilerrr..aku rasa macam baru jek lagi aku sampai kat Tiara tu..semua still sma lagii..so aku pon dengan segala hormatnye jadi Tour Guide x bertauliah kat sana..hihi..petang tu sampai jek kitaorg terus grab baju swimming then terus terjun masuk swimming poll..hahaha..HEAVEN Gila.. aku suka sangat2..tapi aku x ley nk enjoy sangat sebabnye nk kene jage budak2 kecik yang sangat comei..



          Malamnya pulak parents2 rehat kat bilik masing2 manakala anak2 bercanda di Games Room..hahaha..budak2 ni jek yang main aku x pon..duduk jek kat tepi tu tunggu dengan setia..bosan sungguh!..tapi lepas tu diaorang semua pulak kene tunggu aku bergambar..hahahah..seronok gila tengok gelagat budak2 ni..haish..macam2.. Kami memang seronok la..tapi kesian kat abah..demam pulak..abah duduk jek kat dalam bilik..siann abah.. tapi yangg penting semua tidur dengan nyenyak tanpa sebarang ganguan..nasib baik sebab before kitaorang sampai Tiara, abah cakap Tiara tu berhantu..huhuhu..luckily nothing happens.. chill 


        Pagi besoknye, after breakfast semua grab baju swimming terjun pool lagii..tapi aku x la..aku x larat sangat pagi tu sebab semalam aku sakit perut..sob2.. tengah hari tuu kitaorg checkout..tapi before balik kl kitaorg lunch sama2 dulu..masa lunch tuu masing2 muka masam..sebabnye x puas mandi lagii..after lunch kitaorg g pantai jap..niat nk jenguk jek..tapi amek ko bukan setakat jenguk tapi terjun sekali..hahaha..dengan aku2 sekali terjun dalam laut..haha..semuanya pasal Banana Boat..pasal Banana Boat ni jugak la aku dah x ley pakai lens aku yang baru jek aku bli..huhu..sedih sungguh..mana x nye dah kene air laut ..haha..tapi peduli apa aku asal dapat mandi..haha memang syokk laa..hihi


       Mungkin rezeki kami kot tetibe jek dapat 2 bilik kosong dekat Marina Hotel..tambah la lagi satu malam..sampai jek kat Marina..ambik ko..semua ternganga..biar betol ni hotel kita..??semua x caya..dah la bayar mahal2..tapi x memuaskan hati langsung! banyak taik kelawar..tapi nk wat camne..dah terpaksa..dari 2 bilik terus kitaorg jadikan satu bilik..haha..malam tu masa nk tido angah kene kaco..dah la dia tido sebelah aku..cuak gila aku..after mak tutup lampu angah bangun tanya aku ke yang cuit kaki dia..pastu aku jawab la x..then dia tanya syahirah pulak tapi syahirah pon jawab benda yang sama..terus aku suruh mak bukak lampuu..pastu keadaan abah makin teruk plak malam tu..sian gila abah..menggigil2 dia..kitaorg semua dah risau..pastu besok pagi2 family aku balik kl manakala yang lain still seronok bermamdi manda..tapi x pe..berkorban untuk abah..kami sayanggg abah . overall semuanya best..memang syok cuti kali ini.

To be continued..... 

No comments: