Tuesday, December 7, 2010

Ronda2 Kota Melaka

assalamualaikum...

Dear Blog, 
       
       Setelah sekian lama aku x update blog ni, so hari ni aku tergerak ati la nk update blogg..lagi pun setelah ditanya oleh IZZATI SYAFIQA yg comel lg manis..hehehe..so aku pon merajinkan diri mengupdatekn blog ni siap kasi touch up lagi tuuuu..da mcm tadika knk2 riang da aku buat blog ni..ad colour pink, kuning, biru coklat n warna-warni..hihi..kate ceria kn2??puas jugak aku cari idea..aku x taw nk kasi story ap..so aku godek2 la lappy aku selepas mjlis berbuka puasa dekat bilik CHENA tadi...terjumpa la gambar family aku mse kmi g oliday dekat melaka....haa..before cite pasal oliday ni nk habaq skit..actually td kmi berpuasa sempena awal muharam..so kami decide la nk msk..so chef handal kita SAKEENAH dan dibantu oleh chef kurang sikit jek handal dia iaitu NADIA, SHERIL N ME berjaya jugak la mengenyangkn perut 6 org budak cute miut..plus lauk import from DILA..weeeweee..sedap taw kteorg masak...yummy delicious..

Senyum bahagia bila perut suda kenyanggg..hehehe

            Ok la finish pasal mkn2..gerak balik kpd main point kte iaitu oliday dengan family tercinta..bunyik cm dekat tmpt yg gempak kann padahal dekat melaka jek..nape melaka jadi destinasi pilihan???First sebab dekat ngan umah and the most important thing jimat bajet..yela mase tu bapak aku kokaq sikit..hihihi..tapi kn walaupun dekat melaka je kami enjoyy habis  mana x nye semua benda yg ada kat sane kami try tapi satu jek x try..naik beca..sebabnye abah x sampai ati nk biar kn pakcik tu bawak kteorg yg berat ni..abah kate kesian kat orang tu...so kami pon pasrah je la..dengar cite pakcik yg bawak beca tu menggigil jek kayuh beca..ish2..


Muke kanak2 riang..hehe..yang tengah tu la adik bongsu aku nisrina nama dia..

          Banyak benda kott yang ada kat Melaka ni..nampak jek cam xde pape sgt kn??tapi actually boleh tahan jugak la tempat dia..sekarang ni dah ada menara taming sari la.eyes on malaysia la,macam2 ada la..pokoknya melaka dah maju..tapi aku x sure la eyes on malaysia tu ada lg ke x dekat Melaka..sebabnye benda tu kan bergerak2..hihi..ada satu tempat ni..aku x berapa ingat la nama dia tapi yang penting dia dekat ngan zoo melaka semua tu laa...taman botani kalo x salah..tempat ni agak menarik la..for budak kecik la terutamanya..dia ada taman cerita taw..cute giler tempat nihhh..dia buat patung ikot kisah2 budak2 kecil..contohnya macam cerita sang kancil, burung gagak, and cerita pasal dinosour pon ad taw..so adik aku yg kecik tu , nisrina bukan main seronok dia nk dgr cerita2 tuuu tambah2 ada patung yang cute2 kan..hihi aku yang dah besar panjang ni pon seronok main panjat2 patong tuu..sampai terjatuh la aku..nasib baik x koyak seluar jeans aku..huhuhu..

kitaorg excited sgt tgk bunga tu sebabnye bunga tuu sgt cantik okayy..

ni la adik2 aku yg comei2..semua excited dapat pijak2 buaya..hehe..tgk je la muka nisrina tu..happy bebenor tuee..

ada gajah ice age taw..hihi..

Tgk tuu..sampai sanggup panjat benda alah nih..serious time ni kitaorg gila excited..padahal replika je ponn..
mak dengan abah gelak jek tgk reaksi kitaorg..maklum la kitaorg ni jarang jumpa..tu yang jadi camtu tuu..

         Lepas tu makan xnk heaven plak kannn..aku makan seafood jek..x pon kalo malas sgt nk g cari kedai2 makan yg sedap bapak aku drive tru jek mcd senang..hehehe..kteorg g jugak zoo melaka..konpem2 la aku mmg kena g tempat2 camni dengar cite adik2 aku semua kecik2 lagi..sebab tu la aku ni pon ssh skit nk jadik matang..mane x nye kat mah pon aku still dilayan n bergaul ngan dak2 kecik pastu kat u pon sme jugak..hahahaha..eh2 dah lari tajok ni..ok2 smbung balik cite..ap yang aku ske sgt2 pasal zoo melaka ni kan dia ad safari dia..dia mcm ada jalan khas tok pelancong then binatang2 dia di biar jek cmtu..seronok tuuu..dapat la jugak aku bagi binatang mkn..nisrina org yang paling bahagia sebabnye dia boleh men lari2 lagiii..lepas da g kat part safari dia kteorg semua g menunggang kuda..seronokkk.aku sukaa sgt2 tunggang kuda..aku da la memang suka kuda..nanti aku nk bela kuda la sekor..hahaha..bapak bergaya kalo aku ada kuda kn??dah puas main dengan binatang2 dekat zoo melaka kitaorg g men dekat safari yg ada dekat A Famosa tu plakk..hari tu memang aku dah bau binantang dahhh..balik hotel jek semua terlentang atas katil kepenatan..hehehe..adik2 aku ni mmg comel la..sayangggg korang..hihi

after capture this pic ada sekor giraffe ni dtg dekat giler dengan kitaorg nasib baik dia x gigit taw..huhu 

Binatang kesukaan aku..cita2 aku nk bela seekor nanti..

         Kitaorg g jugak tempat lebah tuu..tapi g situ sbb bapak ngan mak aku nk beli maduh asli, propolis n royal jeli..hihi..propolis tu parents aku beli khas tok aku..sebabnye aku ada resdung sikit..ya rabbi pahit gilerrr propolis tu..sumpah lepas tu aku dahh x mkn..oppsss..jgn bgtaw parents aku taw..kalo diaorg taw ni mati aku!hihi..sori ea mak harap dimaafkn..parents aku ni mmg suke sikit benda2 yang sihat2 nihh..pantang sikit dengar pasal kelebihan ubat tu msti beli punyaaa..korang kena pandai tackle jek..

               Sebenarnya banyak lagi tempat yg aku g..tapi sumpahh aku dah mls gilaa nk taip nih..dengan ada org kaco aku mmg lagi bertambah mls la knn  aku..so kalo korang nk tahu haa korang pergi la sendiri dekat Melaka..x larat dahh aku nk taipp.. BUBBYE!



            

No comments: