Tuesday, January 4, 2011

Penang and New Year

Assalamualaikum..


          Seperti yang kita semua maklum sekarang dah masuk tahun baru so ini bermakna tamat la percutiaan sekolah..huhu..plus rumah parents aku semakin kosong yela sorang demi sorang anak dia balik semula ke asrama mereka..dari enam ketul tggl la empat ketul..tapi x lama lagi bakal tggl tiga ketul je..hahaha..sebabnye cuti aku dah nk habis..ini bermakna aku akan balik ke sintok..waaawaaa...hari tuu kami sekeluarga bersetuju nak hantar kakngah ke penang coz kakngah dh jadi mahasisiwi UITM Penang..hihi..so ni dia punya second semester..weewee tapi kann kakngah x dapat kolej la for this semester..siann dia..thats why la we all g hantar dia hari tuu..nak la jugak kann aku tgk umah sewa dia...dia kata umah sewa dia 3 tingkat then and furniture bagai la kannn..so aku ponn mmg exited nk g hntr..aku mmg teringin nk dok umah sewa ngan kawan2...hihihi...
            
         So 30 december tu kitaorg berangkat ke penang..kitaorg menginap kat Hotel UITM..cntikk la jugak hotel dia..boleh bla la..hahahaha..at first rancang nak tido situ satu malam jek coz dah nk sekolah kann...but then my parents decide nak tido lagi semalam..dahh kecoh nk cari hotel lagi..aduhh pening aku..ni semua disebabkan kelekaan kitaorg berjalan kat penang sampai x sedar yang masa berjalan dengan pantas..tup2 jek dah pukul 6 ptg..tuu yang parents aku nk tido smlm lagi..nak dijadikan cerita kitaorg sambut new year dekat penang..masuk nih dah 2 taun la aku sambut new year dekat penang..hahaha.. so camni cerita dia..

bosan dok lam kete jekk..haha

x sempat nk tgk camera.. 


        Sampai2 jek kitaorg kat Penang tu terus g tgk umah sewa kakngah yang terletak dekat Taman Sutera Prima..kalo x silap aku la..masa first kitaorg sampai tu mmg kagum la tgk rumah dia..sbbnye sangat cantekk ok. rumah dia 3 tingkat..lepas tu lengkap dengan segala perabot siap ada TV besar tuu..lepas tu ada 5 bilik..orang yang menyewa ada 20 orang..ramai kan??hahaha.. tapi tu la realiti seorang student..diaorang kene bayar sewa umah RM80 sebulan...ha lupe nk ckp gate dia automatic tuuu..canggih ooo..hahaha..so after dah buat tour kat umah sewa kakngah kitaorg pon keluar g Georgetown..tapii bukan nek jambatan dia la kitaorg naik feri..huhu..best!! gayat kejap..bukan x pernah naik tapi kita kan jarang naik so perasaan dia tu x dpt nk kawal.hahaha..sambil2 tgk pemandangan laut yang tenangg..best...


ni lah rumah sewa kakngah..very da cantekk..
bestnye laut..cantekkseluas mata memandangg

angah..i love youuu..hihi

gambar gelapp..tapi nk jugak masuk kann..hahaha


        Actually abah ajak g Georgetown sebabnye dia nak mkn nasi kandar beratur..mula2 aku pon x fhm sgt kenapa dia namakn nasi kandar beratur..bila aku dah sampai kedai dia baru aku paham kenapa..sebabnye orang beratur panjang gila just for nasi kandar..huhu..tapi mmg terbaekk la nasi kandar dia.. masa kat sana aku rasa macam omputih plak sebabnye kitaorg round2 kat sna by foot je taw..sambil tu tgk peta..hahhaha..lawak gila..alih2 guna Garmin jugak..aku ni bajet teror je tgk peta..hahaha..

masa ni kitaorg jalan kaki jek taw..hahaha
aktiviti mlm..shopping cari barang kakngah

cakk!

ha..time ni kat hotel UITM..cantekk gak la hotel dia

        Dah penat round2 Penang kitaorg pon balik hotel..tido...bagi besoknye semua bangun lambat..after subuh semua tido bangun2 jek terlepas peluang nk breakfast kat bawah..adoiii..after dah breakfast kitaorg g Georgetown lagii..hehe..kali ni naik jambatan plak..abah saje bawak kitaorg jalan2 before nk hantar kakngah then balik KL..tapi kitaorg terleka la plak.mana xnye kitaorg g Queensbay then.kitaorg g muzium perang tuu..abah suruh belaja sejarah..hahaha..dah penat round2 kat situ abah g bawak kitaorg round satu pulau tuu..jalan dah la bengkang-bengkok..nak muntah aku dibuatnye..dah elok aku cun2 tadi terus aku jadi selekeh..hahaha..semua selendang aku cabut tukar tudung bese..

nisrina nabihah..my little sis

ni before the bumpy ride..hahaha
after bumpy ride= family aku jek taw cmne..haha


          After that bumpy adventure abah terus hantar kakngah kat umah sewa dia..tapii hari dah malam nk balik KL so abah suruh aku check hotel yang available..cari punya cari jmpe satu hotel..syukur..malam tu new year so adk aku yg kecik tu nk sangat tgk bunga api..tapi disebabkan penat sgt semua dah tertidur..tepat pukul 12 semua terjaga sebabnye ada bunga api betol2 sebelah hotel yang kitaorg dudk tu.cantekkk sangat..semua kagum..hihi..lepas habis tgk bunga api semua sambung mimpi2 diaorg termasuk la aku.. 

       So 1 januari kitaorg pon balik ke KL..tapi sayangg kitaorg x dapat la join family bowling dayy..sori makcik lain kali rancang lagi taw..hehehe..  


No comments: