Tuesday, March 1, 2011

membaca amalan mulia

Assalamualaikum....

hari ni memang aku bosan sebabnye sampai dua kali update blog..keh3..

tadikan aku cakap aku bosan ingt nk sambung tido tapi x jadi sebabnye aku try la google ' aktiviti waktu bosan '
then aku jumpa bnyk blog yang share aktiviti yang boleh dibuat time kebosanan..tapi malangnya aku x mampu nk buat la pulak..nak taw kenapa..sebab antara aktiviti yang dicadangkan ialah..  

pertama: pergi ke masjid berdekatan

hamekk ko selama aku kat uum ni berapa kali la sangat aku g masjid kat kaci tu..setakat pergi time bulan puasa jek..tu pon xde la tiap2 malam aku g solat terawih..hoohoo..bukan nye aku xnk g masjid tu..tapi aku x berkesempatan..haha..alasan jek aku nih..

kedua: memasak..

memang la boleh masak kan kat bank rakyat ni..denga cite rice cooker pon x ley bawak..hoohoo.
kalo setakat nk mask megi tu bleh la aku buat..tapi nk masak megi pebendenye petang2 ni..orang makan megi time malam jek..baru la masyukk..hahaha

ketiga: mengemas rumah atau bilik..

haahaa..yang ni mungkin aku boleh buat kott..tunggu la mood rajin sampai..hohoho..
pemalas sungguh la aku nih..camne nk kawin nant.. :)

keempat: pergi berjalan2 dekat tempat yang x pernah pergi lagi..

haishh ni susah sikit sebabnye semua tempat kat kedah ni aku dah teroka..mane x nye aku ni mmg kaki jalan..tu yang sampai x taw nk buat ap lagi..

anyway semua idea yang dicadangkan ni mmg baguihh tapi the problem is me! xpe la..at least aku dah berjaya mengisi masa lapang aku dengan membaca..heehee..banyak jugak la input yang aku dapat..kih3..

nant2 aku share ngan korang ea..info kesihatan yang baru aku baca tadi..buat masa sekarang ni cukup la sampai disini dulu..

byee !

No comments: