Monday, March 14, 2011

Eh, Betol Ke ??

Assalamualaikum..

pagi2 i got message from my dad about the radiation leak at Fukushima nuclear plants. beware of the rains..because it can cause u skin cancer..ok daddy thanks for the message :)

hahaha..risau jugak bapak aku ni kat aku kan..hoho..aku pon takot nk kuar bilik kalo hujan..semalam kan hujan pastu aku ngan sheril da lapo so kitaorg turun g mall and guna jalan yang paling selamat..heehee.masing2 ingtkan diri masing2 pasal skin cancer :)

ok la sebenanye saya saje nk merapu kat blog ni..facebook sekarang dah lembab so alihkan perhatian kat blog plak..aku pon x paham asal la lembab sgt facebook tuh..nak kate line yang lembab x jugak..ada desas-desus kata facebook bakal di delete 15 mac 2011 tapi aku bukak ada jek lagi..hoho..

tapi betol ke facebook nk di delete??macam x betol jek..kalo delete x best la..facebook ni la yang hubungkan balik aku dengan kawan2 lama aku yang terpisah..dengan facebook jugak aku boleh berhubung ngan kawan2 terdekat tanpa perlukn apa2 bayaran..hehe..free..
selain tuh facebook jugak la tempat aku kongsi maklumat2 penting or isu2 semasa dengan kawan2..
facebook jugak menghubungkan aku dengan ahli keluarga aku yang lain..

kalo nk dilihat dari sudut yang positif facebook memang banyak kebaikannye..tapi dari sudut negatif nye pulak banyak jugak kelemahannya..
disebabkan facebook ramai jugak la orang bergado..berbalas2 kata2 yang x berapa sedap nk dibaca..sekali gus menceritakan segalanya kat semua orang yang xtaw ap2..
selain tu ramai jugak pasangan yang bercerai disebabkan facebook..
facebook kalo x digunakan dengan betol memang mampu memecah belahkan orang..
haishh..sebab tu kalo pasal status aku mmg x berapa nk suka wat status yang boleh menimbulkan salah paham..aku lebih suka tulis lirik lagu or tajuk lagu or status pasal makanan..

bagi nk elakkan keadaan jadi teruk aku lebih suka biarkan status aku kosong tanpa diupdate..hehehe..
its better for me..
kalo macam ada orang serang2 ke menggunakan facebook aku prefer diamkan diri..aku diam tu x bermaksud aku takot or ap..tapi aku xnk memburukkan keadaan..lagipon aku bukan jenis yang suka berperang2 nih..hahaha

hurmm..tapi kalo boleh aku memang xnk facebook di deletekan..nant dah xde hiburan dah aku kat sintok nih..kui3..apepon aku tetap suka facebook walaupon dia selalu buat sy leka tapi i don't care all that..
yang penting facebook merapatkan hubungan saya dan rakan2 saya yang lain :)

hahaha..da la tuh mls da aku nk merapu..kang jadi benda lain pulak kangg..ok then bye !

p/s : miss home so much..

No comments: