Tuesday, August 23, 2011

Random

Assalamualaikum..

Salam Ramadhan semua..sebelum aku bercerita dengan lebih lanjut mari kita sedekah kan Al-Fatihah kepada salah seorang anak murid mak aku yang baru meninggal petang semalam..nama dia aku x berapa ingat lah..yang aku ingt nama dia ada Syahmi..
anak murid mk aku tu baru darjah 6 x sempat pon nk amik UPSR tahun ni..nk buat cmne Allah lebih sayangkan dia..even aku x kenal pon anak murid mak aku ni tapi hati aku tersentuh dengan cerita dia.
mak aku guru kelas dia so mak aku pergi lah melawat dia masa dia dekat icu..
mak aku kata masa mk aku lawat dia kat icu tu keadaan dia memang dah teruk..kalo x silap aku puncanya dia ada pendarahan dekat otak..mak aku kata maybe dia ada jatuh then dia diamkan aje..taw2 je one day dia pengsan and bila bawa ke hospital doktor kata dia ada pendarahan dalam otak..
nk dijadikan cerita Syahmi dibedah but his condition become worst after that..doktor kata otak dia membengkak..then mata dia dah x boleh berfungsi..otak dia pon x boleh berfungsi..masa mak aku lawat dia, Syahmi dalam keadaan koma..
Bila mak aku taw dia ada pendarahan dalam otak baru lah mak aku paham kenapa dia selalu pegang kepala dia bila dia cuba berfikir or jawab soalan..
then masa dekat hospital tu mak aku sempat lah berbual dengan kakak Syahmi..kakak dia bagitaw mak aku yang adik dia ada mengadu sakit kepala dekat dia and kakak dia bagitaw jugak yang Syahmi kata cikgu sains diaorg baik sangat..bila cikgu tu ajar dia faham tapi bila dia nk buat soalan sains dia x dapat nk buat..
Rupa2nya cikgu Sains tu adalah mak aku..so bukan setakat mak aku je dengan aku2 sekali rasa tersentuh..yela Syahmi bukannye malas or x nak belajar or x minat nk belajar tapi rupanya2 dia sakit selama ni..mesti korang pelik an asal aku nk tersentuh sekali?? Aku bukan ap aku tolong mak aku key in markah sains lepas tu aku tgk markah dia, memang teruk but then i understand why..
............................
Ajal dan Maut ni semua di tangan Allah kita hambanya perlu lah redha dengan segala ketentuannya..

bye! selamat beribadah ! :)

2 comments:

Abdul Muiz said...

Ini slaah satu post yang patut diberi tepukan gemuruh dan standing ovation...

bagus chot

aisyah zakirah said...

hahahaha...tenkiu2 :)