Saturday, June 11, 2011

Renung2kan lahhh

assalamualaikum..

aku selalu tertanya-tanya pernah x terlintas kat fikiran korang tok hntar parents korang kat umah org tua bila parents korangg dah tua and x terdaya nk buat apa2???
kadang2 aku selalu pelik tergamaknya anak nak hantar parents dekat rumah orang tua..tapi kita mana taw kan reasons disebalik all the decision made by them..

and for me i always remind myself not to do such decisions one day..
semalam aku baru terbaca satu artikel tentang pengorbanan seorang ibu..huhu..
sangat terkesan ye artikel itu pada saya..

kalo nak dihitung balik semua jasa ibu and of course la our dad also uishh x terkira banyaknya..
kalo mereka xde kita pon x wujud kat dunia nih..lagipun sejak kita dilahirkan ibu x jemu2 menjaga and mendidik anaknya menjadi insan yang berguna..

tapi kebanyakkan anak2 muda sekarang hanyalah melepaskan tanggungjawab mereka kepada orang lain..
bila ibubapa dah x berdaya nak berbuat apa2 semua lari..semua bagi alasan banyak keje lahh..xde masa lahh..and macam2 lagi alasan..

ibu bapa kita nih bila mereka sudah tua mereka sangat sensitif hatinyaa..
mereka x nk pun harta kekayaan yang melimpah ruah tapi cukup lah sekadar perhatian dan kasih sayangg daripada anak2 mereka..

kalau korang perasan lah kan kebanyakkan orang tua ni kalo mereka sakit mesti diaorg x nk pergi hospital..
actually bukan depa takut or apa..
diaorang just xnk berada berjauhan dgn anak2 depa tambah2 dekat tempat yangg sangat asing for them..
bagi depa cukuplahh perhatian penuh from their children but kalo dah terlampauu teruk and should go to hospital childrens needs to take turn lahh jage parents mereka..
jangan bagi mereka bersendiriaan..
apa lah salahnyaa kita korban kan sedikit masa kita untuk menjaga ibu atau bapa kita yangg sakit..

actually banyak lagi yangg aku nk cerita tapi disebabkan aku dah malas nk taip so korang pikirlah sendiri ye..
hahahaha...tapi point utama yang aku nk kasi taw kat sini ialah korangg janganlah lupakan ibubapa korangg after korang dah mendapat kejayaan satu hari nanti..okayy?
ok guyss bubbye !

No comments: