Monday, February 7, 2011

Angan - Angan Kosong

Assalamualaikum


Aku percaya setiap orang mesti ada impian or angan2 or cita2 kann..macam tu jugak la aku..
aku akui aku mmg suka berangan..hahahaha..tapi aku berangan xde la over sgt..
masa kecik2 dulu lagii banyak aku berangan..maklum la masa tu kanak2 penuh dengan imiginasi tersendiri..hihi..masa kecik dulu aku ada banyak cita2 la kononnya...ni semua gara2 terpengaruh dengan media massa..cehhh

Cita2 pertama aku...


Aku teringin sangat nak jadi polis..hahahaha..ni semua gara2 tengok cerita Gerak Khas banyak sgt..aku siap suruh mak beli kan pistol untuk aku..bila aku dah dapat pistol sendiri aku ajak adik2 aku main..diaorg jadi pencuri aku jadi polis..hihihi..
habis satu rumah aku kejar diaorg sambil buat gaya acu pistol..ouwhhh bergaya sungguh..

cita2 kedua aku...


bila dah besar sikit..aku tukar cita2 aku..hihi..aku selalu bercita2 nak jadi perempuan kaya yang jahat..aku pon x taw tapi ni semua pengaruh cerita Maria Mercedes dengan Rosalinda..
ala nak jugak aku sekali sekala jadi perempuan jahat ala2 mak tiri gitu..
aku ponn x paham napa aku berminat sgt dengan character tuu..so nk dijadikan cerita
aku ajak adik2 aku main lagi tapi kali ni aku x pegang pistol sebaliknya aku pegang duit banyak2..hihi
time tu aku pinjam kejap duit kertas mak aku..

cita2 ketiga aku....


Ha dah bosan nk jadi perempuan jahat aku pon ubah lagi cita2 aku kali ni aku nk jadi model pulak..ahaks3..ni semua bermula bila aku start tengok cerita America's Next Top Model.
selalu la jugak aku reka balik baju2 yang aku ada lepas tu aku gayakan..heeheehee..lepas dah pakai baju cantik2 aku pon bergaya la dekat depan cermin..tapi before that masuk bilik mak japp amek alat make up mak..huhu..syokk tuu..aktiviti ni hanya dijalankan masa mak dengan abah xde kat umah..bila parents aku balik lintang-pukang kitaorg lari masuk bilik air bersihkan make-up..heeheee

cita2 keempat aku...



Bila usia semakin matang..keinginan aku pon bertukar lagi...kali ni aku bercita2 nak jadi seorg doktor..yang ni memang betol punyaa..semua ni bermula bila aku tengok kejayaan maksu aku  membuka klinik dia sendiri..lepas tu dorongan dari ahli keluarga aku membuatkan aku bersungguh2 nak jadi seorang doktor..so aku tanamkan azam aku tok menjadi seorang doktor yang berjaya..tapi x semua yang kita rancang tu menjadi kann semua tu Allah yang tentukan..nasib x menyebelahi aku bila keputusan SPM aku x berapa nk memberangsangkan..so masa tu i was very frustrated! tuhan je taw betapa kecewanya aku bila aku x berjaya nk sambung pelajaran dalam bidang kedoktoran..but then its ok la..
aku terima semuanya..

jadi PTD pon okayy jugakk..hihi.. insyaallah

cita2 kelima aku..

Yang ni aku nak jadi isteri yang solehah dan ibu yang penyayangg..hihihi..aminnn

 ni gambar  muka innocent :)

No comments: