Monday, November 8, 2010

home sweet home

salam..

owhh..berzaman aku x jenguk blog ni..kesian dia..mana x nye busy memanjang...sekarang ni aku ada dekat rumah seperti yang sedia maklum..aku sepatutnya ada final exam tapi uum postpone kan final kteorg sampai bulan 12..so thanks very much to uum coz made my holiday lesser..hahahaok nk dijadikan cerita masa aku check jadual final terus aku demam sebabnye aku terkejut..tapi malam tu terus baik demam aku sebab aku berjaya meloloskan diri keluar dari uum..fuhhh..lega gila..thanks to maryaa and all my frenzsss.. hehehe
malam tu aku n kawan2 yang lain dapat experience baru taw..kami dengan gigihnya meredah hujan actually bukan hujan tapi banjir dekat sekitar kangar untuk pulang...dah mcm pelarian indon da bak kata sheril..hahahaha
pejam celik-pejam celik aku bukak je mata aku da smpai kl..hoorayyy!!!
ok sampai je kl aku terus pergi rumah mksu aku sbbnya mk aku kata besok mksu aku kenduri...so kenala aku hulurkan bantuan aku..perghh..penat gila wa ckp sama lu..dah la aku ni x cukup tido pastu bertimbun keje aku dapat..tapi kte kan family so kene la bantu membantu..
aku kene potong bawang, tomato, epal, tembikai, dan mcm2 lagi..
pastu masa hari kejadian kau ditugaskan untuk membasuh pinggan and makesure lauk x habis dekat atas meja..
fuhh..penat gila.. dah la kenduri maksu aku tu sampai malam..mmg kaki aku ni rasa macam nk tercabut la kan berdiri..tapi xpela aku x kesah sebabnye..aku dapat makan sedap ooo...
hahahaha bukan senang nk mkn sedap2 dekat uum sana..setakat masakan panas je la yang available..
so mlmnye aku terus terbaring atas katil..dan tido sampai tengah hari besok nye..wahahahaha..balas dendam balik!
ok then tengah hari tu aku bukak je mata mak aku suruh mandi cepat ikot dia hntr adik aku g sepang then balik kmpung rembau..
ha???!!! aku rasa cam nk mengamuk je..yela aku baru ingat nk rehat2 dekat rumah je hari tu..tapi setelah memikirkan atok dan nenek aku kat kampung tu x jadi la aku nk mengamuk.
ok so around 3 aku bertolak hantar adik aku yang laki tu ke teknik sepang..cantik gila sekolah dia..hahahaha
lepas dah kiss2 hug2 ngan adik aku tu kteorg pun gerak ke kampung rembau..
*actually aku x kiss2 hug2 pun adik aku tu parents aku jek..hehehe
around 6 camtu aku sampai kampung...seronok aku tgk atok n nenek aku dalam keadaan sihat.hehehe..lepas dah minum2..abah ngan uwan g amik buah mangga..aku pulak tukang packing..hihihi..sedap tuu mangga nenek aku..lemak2 jek..nak2 cicah pulak dengan kicap pastu campur dengan cili n gula..sedap gila...
2 plastik besar aku amik bawa balik kl..hahahaha..
after solat maghrib berjemaah kami pun bertolak pulang ke kl..but kami singgah seremban jap makan..hihihi..lapo..
so around 11 kami sampai rumah..dah penat buat apa lagi kan??tido la jawabnye tu...

keesokkan hari nya...
yeay!!!dapat rehat dekat rumah...

tiba2 abah masuk bilik suruh aku mandi dan siap cepat sebabnye nk hntr maksu g klia...
ha???????!!!! hancur lagi harapan aku..huhuhuhu....
so aku pun siap2 and bertolak ke klia...
ble balik apa lagi tido..hahahaha
tu je la kerja aku dekat rumah..
buku pun belum sempat lagi aku nk keluarkan dari bag aku tu..terbiar je kat satu sudut dalam bilik aku..
kesian dia..hehehehe..
kao macam ni la..ble aku nk study ni??
hehehehe..tapi ada aku kesah???



No comments: